۱۳۸۸/۰۵/۰۱

اولین نوشته - ماجرای هجرت ما

سلام به تمام دوستان نازنینی که احتمالن همگی از بلاگفا تشریف آوردن اینجا به کلبه حقیر اینجانب. شرح این که این مدت چطوری بلاگفا از خجالت بسیاری از ما دراومد و چه اخذ حالهایی که صورت نداد و به چه احتمالاتی درباب سرسپردگی بعضیها به بعض دیگر، رنگ واقعیت نزد، بماند که یکی داستان است پرآب چشم درنوع خودش. این رویای حقیری هم که ملاحظه می فرمایید، دردنیای حقیقی آواره است، به ناچار آوارگی مجازی رو هم به دوش کشید از این میزبان به آن میزبان.

طبیعتن پرشین بلاگ رو اول امتحان کردم، خب یک ایراداتی داره از جمله قاط زدن صفحه بندی کامنتها که می تونه بسیار آزاردهنده باشه. درثانی با خودم فکر کردم آزموده را آزمودن خطاست، وقتی یک بار صابون سرویس دهنده های ایران به تن وبلاگ آدم می خوره. (این طوری بود که میهن بلاگ هم از فهرست انتخابها خط خورد. بلاگ اسکای رو هنوز نمی دونم!) گفتم دردنیای باکلاسی خدمت وردپرس برسم، ولی واقعن تو محیط وردپرس احساس زندانی داشتم درقفس. محض رضای خدا نمی ذاره یک فونت ناقابل وبلاگ رو تغییر بدیم مگر این که سرکیسه رو شل کنیم، از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان که قریب به یک ماه و اندی هست که حقوق نگرفتیم و امکان سلفیدگی نداریم. فلذا آمدیم به بلاگ اسپات و چشم امید به کّرّم فیل بزرگ دوختیم که کاسه کوزه مون رو بهم نریزه.

خب اینجا به نظر چنان بدک نمی یاد البته اونقدرها که من دلم می خواست فارسی نیست. مشکل دیگه اش هم اینه که تا اونجا که فهمیدم امکان درج کامنت خصوصی نداره مگر این که تمام کامنتها تاییدی بشن که خب اینم اصلن خوب نیست. اگر راهی سراغ دارین که می شه کامنت دونیش رو قابل تحمل تر کرد، صمیمانه خواهشمندم راهنمایی بفرمایین. درحال حاضر با انتخاب گزینه «نام/آدرس اینترنتی» می تونین به سیاق بلاگفا و پرشین بلاگ و اینها کامنت بذارین. دیگه این که اینجا امکان ثبت همون white-ribbon رو نداشتم و البته توفیق اجباری شد چون اسم وبلاگ هم فارسی شد و بامسماتر.

دوستان گلم به زودی لینکدونی و آرشیو روبان سفید رو منتقل می کنم اینجا، فقط تقاضا دارم نظرتون رو درباره محیط اینجا به من بگین. اگر کامنت گذاشتن اینجا مشکله، یا درگیر مخاطراتی با جناب فیل هستین یا به طور کلی هرپیشنهاد یا نظری دارین خواهش می کنم بفرمایین. اگر اینجا مطلوب نباشه به سرویس دیگه ای هجرت کنیم. خدا رو چه دیدین؟ یه وقت دیدین حقوقمون رو دادن و یه هاستی چیزی واسه خودمون راه انداختیم!

۱۱ نظر:

mary گفت...

salam bar roya banoo, khooneye no mobarak
....

shahnaz گفت...

salam rroya joon!
khooneye jadidet mobarak...
vali kash hamoon persian mirafti behtar bood.
vase kament doonish ke ghat mizane ham refresh mikkardish dorost mishe....
inja hesse gharibegi be adam dast mide....vali salahe mamlekate khish khosrovan danand!

صنم.ر. گفت...

سلام رویا جان،

ممنون که از این بلاگفای ... نقل مکان کردی. :) من خودم که وبلاگ ندارم، اما در کلی از بلاگ سپات خوشم میاد. پرشین بلاگ را هم دوست دارم، اما دقیقا به همون دلیلی‌ که خودت گفتی‌ کلا بلاگر‌های ایرنیو آدم یکم فاصله بگیره ازشون بهتره! اینجوری در بدترین حالتش فیله تو ایران میاد سراغت، اما اقلاً خود وبلاگ میمونه برات. به هر حال منزل نو مبارک. ؛)

saye گفت...

رویا جان من با اینجا راحتم . هر چند کامنت گذاریش سخته یه خورده ولی مبارکه .فقط وقتی قطعی شد من تو لینکام عوضت میکنم

atefeh گفت...

کامنت گذاشتن اینجا خیلی درد سره.
همون برو پرشین
خیلی خوبه ها

عطیه گفت...

رویا جون اینجا خیلی هم عالیه اگه قراره به تحریم باشه باید اساسی باشه چه فرقی پرشین با بلاگفا داره منم یک وبلاگ نیم بندی دارم که بزودی میارمش اینجا در ضمن شما میدونی اینجا چقدر قابل کنترل یا میشه با خیال راحت اینجا نوشت ممنون ممیشم اگه اطلاعاتی دارین در اختیارم بذارین؟

pr1386@gmail.com گفت...

مسلما اينجا بهتر از سرويس‌دهنده‌هاي وطني خواهدبود، ولي وردپرس از اينم بهتره. بلاگفا كه گندشو اين روزها با حذف وبلاگ‌هايي كه مطابق نظر اون نمي‌نويسن درآورده، به اينجا هم خوش اومدي رويا جان.

دیناخانومی گفت...

سلام
منزل نو مبارک! راستش کامنت گذاری این جا یک کم سخته! من مشکلی تا به حال با پرشین نداشتم چرا میگید مشکل داره؟؟؟؟؟؟

نيكو گفت...

سلام رويا جان . خوبي؟ عزيزم كلا كه فرقي نميكنه كه كجا باشي مهم اينه كه باشي گلم. ولي خب راستش رو بخواي من زياد با اين سرويس راحت نيستم. ولي به قول اين مصرع كه اتفاقي امروز خوندمش : "هرچه آن خسرو كند، شيرين بود" :) خوش باشي خانومي.

venouse گفت...

ziyad farghi ba ham nadarand

pargol(تک درختی تنها) گفت...

من میخوام برات خصوصی بذارم چیکار کنم؟

نظرات